Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Διατροφή Ενημέρωση

Διατροφή & δίαιτες: Οδηγός για υπολογισμό των μερίδων με φωτογραφίες

Αντί να υπολογίζουμε με ζυγαριά κάθε γεύμα και σνακ που τρώμε, ένας εύκολος τρόπος εκτίμησης της σωστής ποσότητας μιας μερίδας είναι το ίδιο μας το χέρι.

Δείτε με τη βοήθεια φωτογραφιών ποιες είναι οι ιδανικές μερίδες για το κρέας, το ψάρι, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα ζυμαρικά, τους ξηρούς καρπούς, το τυρί, ακόμη και τη σοκολάτα!

Κρέας

Η μπριζόλα της φωτογραφίας ζυγίζει περίπου 100 γραμμάρια και δεν ξεπερνά σε πάχος μία τράπουλα.

meat

Λευκό ψάρι

Λευκά ψάρια όπως ο μπακαλιάρος έχουν πολύ λίγα λιπαρά και λίγες θερμίδες, οπότε μία μερίδα μπορεί να φτάνει ακόμη και τα 150 γραμμάρια.

fish

Λιπαρό ψάρι

Ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και η σαρδέλα έχουν πολύ περισσότερα –αλλά πολύ υγιεινά– λιπαρά από τα λευκά, οπότε η μερίδα πρέπει να είναι λίγο μικρότερη. Το φιλέτο της φωτογραφίας ζυγίζει περίπου 100 γραμμάρια.

salmon

Φυλλώδη λαχανικά

Δύο γεμάτες χούφτες ωμό σπανάκι αντιστοιχούν περίπου σε 80 γραμμάρια. Η μέτρηση αυτή ισχύει σχεδόν για όλα τα φυλλώδη λαχανικά, καθώς έχουν περίπου το ίδιο βάρος.

greens

Μπρόκολο και κουνουπίδι

Μία μερίδα 80 γραμμαρίων για λαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι αντιστοιχεί σε μέγεθος σε μια σφιγμένη χούφτα.

brocoli

Φρούτα

Για μικρού μεγέθους φρούτα όπως τα μούρα ή φρούτα που κόβετε σε κύβους για να φτιάξετε φρουτοσαλάτα, μία μερίδα 80 γραμμαρίων αντιστοιχεί περίπου σε δύο μικρές χούφτες.

refruits

Ωμά ζυμαρικά

Μπορεί η μερίδα να μοιάζει μικρή, όμως τα ζυμαρικά διπλασιάζονται σε μέγεθος όταν τα βράζουμε. Η ποσότητα της φωτογραφίας αντιστοιχεί σε μερίδα 75 γραμμαρίων.

pasta

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι ένα υγιεινό και θρεπτικό σνακ, ιδανικό για κάθε στιγμή της ημέρας. Έχουν όμως αρκετές θερμίδες, οπότε δυστυχώς δεν μπορούμε να τους απολαμβάνουμε σε απεριόριστες ποσότητες.

nuts

Πατάτα

Μία μερίδα υδατανθράκων δεν πρέπει να ξεπερνά τις 200-250 θερμίδες. Η πατάτα της φωτογραφίας είναι περίπου 180 γραμμάρια.

potatoes

Βούτυρο

Μία μερίδα βούτυρο, φυστικοβούτυρο ή άλλης λιπαρής ουσίας δεν πρέπει να ξεπερνά ένα κουταλάκι του γλυκού, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο άκρο του αντίχειρα.

butter

Σοκολάτα

Ένα κομμάτι σοκολάτα όσο ο δείκτης ζυγίζει περίπου 20 γραμμάρια. Οι θερμίδες ποικίλλουν ανάλογα με το είδος της σοκολάτας.

chocolate

Τυρί

Μία μερίδα τυρί δεν πρέπει να ξεπερνά τα 30 γραμμάρια, ποσότητα ίση σε πλάτος και ύψος όσο οι δύο αντίχειρες.

cheese

 


Πηγή: onmed.gr

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial