Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Fitness Κολύμβηση

Aqua Aerobic: Δοκιμάστε το!

Πείτε αντίο στο γυμναστήριο για λίγους μήνες και αντικαταστήστε την αθλητική σας φόρμα με μαγιό.

Επιλέξτε το κατάλληλο αντηλιακό, πετάξτε το παρεό, φορέστε το πιο φωτεινό σας χαμόγελο και ξεχυθείτε στις πισίνες για να δοκιμάσετε ένα πρόγραμμα aqua aerobic.

Αποκτήστε λοιπόν σφιχτούς γλουτούς, στητό στήθος και επίπεδη κοιλιά μέσα από μια σειρά ασκήσεων στο νερό, οι οποίες όχι μόνο θα σας βελτιώσουν την φυσική κατάσταση αλλά θα σας φτιάξουν και την διάθεση προσφέροντας σας στιγμές δροσιάς και ξεγνοιασιάς. Παρακάτω σας παραθέτουμε μια σύντομη αναφορά στα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου προγράμματος και σας δίνoυμε συμβουλές για να κάνετε την προπόνηση σας πιο αποτελεσματική αυτό το καλοκαίρι, αποφεύγοντας τραυματισμούς και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις.

Aqua aerobic: Μια αερόβια δραστηριότητα

Μπορεί κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος aqua aerobic να μην καίτε τόσες θερμίδες, όσες θα καίγατε στο διάδρομο, όμως παρ’ όλα αυτά αποτελεί μια αερόβια αθλητική δραστηριότητα, η οποία κρατά την καρδιακή συχνότητα σε υψηλά επίπεδα αυξάνοντας έτσι το επίπεδο της φυσικής κατάστασης του ασκούμενου.

Η συμμετοχή σε προγράμματα aqua aerobic δεν οδηγεί στη γρήγορη απώλεια βάρους αλλά στην προοδευτική, ενώ σε συνδυασμό με ένα ειδικά σχεδιασμένο διατροφικό πρόγραμμα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης του ασκούμενου.

Οι ασκήσεις στο νερό ως μέσο αποκατάστασης τραυματισμών

Βασική προϋπόθεση για να συμμετέχει κανείς σε ένα τέτοιο πρόγραμμα aerobic είναι η κολυμβητική του ικανότητα. Το aqua aerobic είναι ιδανικό για τα άτομα που δεν θέλουν ή δεν πρέπει να επιβαρύνουν τις αρθρώσεις τους και μάλιστα συστήνεται από τους φυσιοθεραπευτές και ως μέσο αποκατάστασης τραυματισμών.

Tο aqua aerobic συνίσταται και σε άτομα που υποφέρουν από:

  • πρόσφατο τραυματισμό
  •  αρθρίτιδα, αφού η άνωση του νερού δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις
  • ενοχλήσεις στα γόνατα

Είναι γεγονός ότι μέσα στο νερό οι επιβαρύνσεις που δέχονται οι αρθρώσεις είναι λιγότερες από ότι στην ξηρά, με αποτέλεσμα να υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης μεγάλης ποικιλίας ασκήσεων.

Η μορφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα γύμνασης με τη μορφή αερόμπικ στο νερό ( Aqua Aerobic ) μπορεί να αποτελείται από ασκήσεις σύσφιξης και ενδυνάμωσης των μυών ( με ειδικούς αλτήρες, λάστιχα ή χωρίς ) ή να είναι συνδυασμός και των δύο. Αυτό το είδος άσκησης προϋποθέτει ειδικές κολυμβητικές δεξαμενές, βάθους 50 έως 30 εκατοστών, με αρκετές μπάρες και σχοινιά, για να στηρίζονται και να ξεκουράζονται οι ασκούμενοι. Πολλές βέβαια απλές ασκήσεις γίνονται εύκολα και σε κανονικές πισίνες με πολύ καλά αποτελέσματα.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του aqua aerobic

Τα πλεονεκτήματα είναι τα ακόλουθα:

  • Το νερό δημιουργεί αντίσταση σε κάθε είδους κίνηση. Αυξάνοντας τη μυϊκή προσπάθεια, το νερό επιταχύνει τη διαδικασία σύσφιξης των μυών χωρίς ιδιαίτερο κόπο και μυικό πιάσιμο.
  •  Η άσκηση μέσα στο νερό δεν χρειάζεται να είναι πολύωρη και ιδιαίτερα κοπιώδης. 25 λεπτά άσκησης στο νερό αντιστοιχούν σε 45 λεπτά άσκησης στην ξηρά.
  • Επειδή το σώμα απαλλάσσεται αρκετά από τη βαρύτητα, υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης ποικιλίας ασκήσεων, με ελάχιστο κίνδυνο τραυματισμών.
  • Αποτελεί τον πλέον εφαρμοσμένο τύπο άσκησης για άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • Ταιριάζει ιδιαίτερα στους παχύσαρκους και στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
  • Η απαλλαγή του σώματος από ένα μεγάλο μέρος του βάρους του, δημιουργεί την αίσθηση νευρομυϊκής χαλάρωσης, που συμβάλλει ιδιαίτερα στην καταπολέμηση του καθημερινού άγχους.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και κάποιο κίνδυνοι που παραμονεύουν όπως:

  • Κίνδυνος μολύνσεων, κυρίως από μύκητες.
  • Αυξημένη πιθανότητα δερματοπαθειών.
  • Κίνδυνος εγκαυμάτων εάν γίνεται σε ανοιχτή πισίνα.

 Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι άνθρωποι οι οποίοι έχουν καλή φυσική κατάσταση καρπώνονται πολλά από τα πλεονεκτήματα της άσκησης τα οποία είναι:

  • Βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας
  • Μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθειες
  • Έλεγχος του σωματικού βάρους
  • Βελτίωση του μυϊκού τόνου
  • Επιβράδυνση στις φυσιολογικές λειτουργίες που σχετίζονται με τη γεροντική ηλικία, δηλαδή δείχνουν νεότεροι
  • Ελέγχουν καλύτερα το καθημερινό στρες και αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και την πνευματική τους διαύγεια
  • Αρρωσταίνουν πιο σπάνια εφόσον ενισχύουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα
  • Έχουν γενικά πιο υγιή τρόπο ζωής

Τελειώνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι ανεξάρτητα από την ηλικία και τη φυσική σας κατάσταση το Aqua Aerobic προσφέρει μια σειρά ασκήσεων οι οποίες θα σας βοηθήσουν να φαίνεστε και να αισθάνεστε θαυμάσια και αναζωογονημένοι. Μπορείτε να ξεκινήσετε χωρίς ιδιαίτερη πίεση και σταδιακά αφού βελτιώσετε το επίπεδο φυσικής σας κατάστασης, να το διατηρήσετε.

 


 

Πηγή: www.mp-fitness.gr

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial