Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Fitness Γυμναστική Κολύμβηση Προπόνηση

Aqua fitness

Ένας νέος εναλλακτικός τρόπος εκγύμνασης που θα σε ξετρελάνει

Θέλετε να συνδυάσετε άσκηση με διασκέδαση; Σας ενδιαφέρουν τα δυναμικά, τα αερόβια προγράμματα, το stretching; H υδρογυμναστική ή αλλιώς το aqua fitness είναι ένας από τους πιο διασκεδαστικούς τρόπους άσκησης που συνδυάζει όλα τα παραπάνω.

Η διαφορά της άσκησης στο νερό είναι ότι εκμεταλλεύεται τη φυσική αντίσταση του νερού και την άνωση. Κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων χρησιμοποιούνται ειδικά αξεσουάρ, όπως βαράκια και λάστιχα για την ενδυνάμωση και τόνωση των μυών. Οι κοιλιακοί βρίσκονται συνέχεια σε σύσπαση καθώς ο ασκούμενος πρέπει να διατηρεί ισορροπία και όρθια θέση στο νερό για τη διεξαγωγή των ασκήσεων.

Στα προγράμματα του aqua fitness μπορούν να συμμετέχουν πολλές κατηγορίες ατόμων και όλων των επιπέδων φυσικής κατάστασης:

  • Όσους έχουν έξτρα κιλά:

Η άνωση του νερού κάνει το σώμα μας πιο ελαφρύ. Έτσι όταν είμαστε στα ρηχά γινόμαστε περίπου 25% πιο ελαφροί από το κανονικό μας βάρος ενώ στα βαθιά 50%! Γι’ αυτό και η άσκηση στο νερό προσφέρεται ιδιαίτερα για υπέρβαρα άτομα που δυσκολεύονται να αθληθούν αλλιώς.

  • Εγκύους και καρδιοπαθείς:

Το νερό βοηθάει να ρυθμίζεται πιο εύκολα η θερμοκρασία του σώματός μας γι’ αυτό και είναι τέλειο για ευπαθείς ομάδες όπως οι έγκυες, οι παχύσαρκοι και οι καρδιοπαθείς

  • Αθλητές
  • Άτομα που βρίσκονται σε στάδιο αποκατάστασης
  • Άτομα μεγάλης ηλικίας
  • Άτομα με μυοσκελετικά (π.χ. οστεοπόρωση) και παθολογικά προβλήματα

Κι αυτό γιατί είναι από τους πιο ακίνδυνους και ασφαλείς τρόπους άσκησης.

Το aqua fitness απαιτεί λίγο χρόνο, βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και χαρίζει μία αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας καθώς είναι το νούμερο 1 αντικαταθλιπτικό.

Συνδυάζει κινήσεις από το pilates με υδρόβιες ασκήσεις, προσφέροντας έτσι τα μέγιστα δυνατά οφέλη χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Αυτό συμβαίνει γιατί το νερό εκμηδενίζει τις επιβαρύνσεις στις αρθρώσεις και στους συνδέσμους αυξάνοντας το κίνητρο μας για περισσότερη εξάσκηση.

Γιατί να το κάνω;

  • Γιατί μέσα στο νερό γυμνάζεστε με αντίσταση 15 φορές μεγαλύτερη απ’ ότι στην ξηρά χωρίς να χρειαστεί να σηκώσετε βάρη. Μάλιστα, η αντίσταση του νερού βοηθά να αναπτυχθούν το ίδιο όλοι οι μύες μας.
  • Η άσκηση στο νερό συμβάλει στην καύση του λίπους χωρίς να χύσουμε στάλα ιδρώτα!
  • Δεν επιβαρύνει καθόλου τις αρθρώσεις καθώς η άνωση αντισταθμίζει τη βαρύτητα κι έτσι είναι ιδανικό ακόμα και για όσους είναι επιρρεπείς στους τραυματισμούς.
  • Όταν γυμναζόμαστε στο νερό συνδυάζουμε την αεροβική άσκηση με την προπόνηση αντίστασης. Έτσι σε κάθε μας κίνηση εκμεταλλευόμαστε τα οφέλη και των δύο που σημαίνει ότι ενισχύουμε ταυτόχρονα και την καρδιαναπνευστική μας ικανότητα και τη μυϊκή μας ενδυνάμωση.
  • Υδάτινη επίθεση στην κυτταρίτιδα:

Η πίεση που δεχόμαστε όταν γυμναζόμαστε στο νερό ασκεί ένα συνεχόμενο μικρομασάζ στο δέρμα μας με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος. Γι’ αυτό και είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ξεφορτωθούμε επιτέλους την κυτταρίτιδα αλλά και να βελτιώσουμε τη φλεβίτιδα.

  • Είναι ό,τι καλύτερο για να ξεφορτωθείτε το στρες αφού η αίσθηση του νερού είναι ίσως το πιο δυνατό αγχολυτικό.
  • Κατά την άσκηση στο νερό «εκρήγνυνται» ορμόνες καλής διάθεσης και βελτιώνουν την ψυχολογία του ατόμου.

Ανεξάρτητα με τις προτιμήσεις σας, στο Aqua Fitness θα βρείτε ένα πρόγραμμα αεροβίωσης που θα σας αφήσει αναζωογονημένους και όχι καταπονημένους,  ενθουσιασμένους και όχι εξαντλημένους. Θα βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση και την ελαστικότητα, ενώ παράλληλα θα σας βοηθήσει σημαντικά στον έλεγχο του σωματικού βάρους

Πιο συγκεκριμένα:

  • Το Aqua Aerobic δεν απαιτεί γνώσεις κολύμβησης
  • Είναι κίνηση στο νερό σε κάθετη θέση με μουσική
  • Δε χρειάζεται βύθιση του κεφαλιού στο νερό
  • Μπορεί να γίνει σε ρηχά νερά και να είναι χαμηλής έντασης  αλλά και σε βαθιά νερά οπότε η επιβάρυνση που δέχεται το σώμα από τους κραδασμούς και τις αναπηδήσεις είναι μηδαμινή
  • Άσκηση μέσα στο νερό μπορεί να γίνει με τη χρήση βοηθητικών οργάνων ή και χωρίς αυτά όπως π.χ. ζώνες, ειδικά γάντια, λάστιχα, αλτήρες κ.λ.π.

Θα ήθελα να τονίσω ότι ανεξάρτητα από την ηλικία και τη φυσική σας κατάσταση το Aqua Fitness προσφέρει μια σειρά ασκήσεων οι οποίες θα σας βοηθήσουν να φαίνεστε και να αισθάνεστε θαυμάσια και αναζωογονημένοι. Μπορείτε να ξεκινήσετε χωρίς ιδιαίτερη πίεση και σταδιακά αφού βελτιώσετε το επίπεδο φυσικής σας κατάστασης, να το διατηρήσετε.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι άνθρωποι οι οποίοι έχουν καλή φυσική κατάσταση καρπώνονται πολλά από τα πλεονεκτήματα της άσκησης τα οποία είναι:

  • Βελτιώνει τη στάση του σώματος χωρίς να επιβαρύνει το μυοσκελετικό σύστημα και τις αρθρώσεις.
  • Αυξάνει την καρδιοαναπνευστική σας ικανότητα.
  • Καίει λίπος βοηθώντας στην απώλεια πόντων.
  • Συσφίγγει στα «δύσκολα» σημεία.
  • Μειώνει την κυτταρίτιδα με τη βοήθεια της υδροστατικής πίεσης του νερού κάνοντας μασάζ.
  • Αυξάνει τη μυϊκή μάζα.
  • Βελτιώνει την ευλυγισία και την ελαστικότητα.
  • Ωφελεί ορθοπεδικά και κυκλοφοριακά προβλήματα, όπως κιρσοί, φλεβίτιδα.
  • Βελτιώνει το κυκλοφορικό.
  • Συμβάλλει στην τόνωση του μυϊκού συστήματος (άνω και κάτω άκρων πλάτης, στήθους, κοιλιακών και ραχιαίων).
  • Προλαμβάνει την οστεοπόρωση και την ρευματοειδή αρθρίτιδα.
  • Βοηθά στην ψυχοσωματική χαλάρωση.
  • Αμβλύνει τους μυϊκούς πόνους της μέσης.

Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το καθημερινό στρες, αυξάνεται η αυτοπεποίθηση μας αλλά και η πνευματική διαύγεια. Άλλα σημαντικά οφέλη είναι η βελτίωση της μυϊκής αντοχής, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, η μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθειες, η βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας καθώς και ο έλεγχος του σωματικού βάρους  και η  βελτίωση της ελαστικότητας του σώματος. Τέλος πολλές από τις ιδέες των υδροθεραπευτών χρησιμοποιούνται ευρύτατα στη σύγχρονη φυσικοθεραπεία. Για παράδειγμα, οι φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν ασκήσεις μέσα στο νερό για να ενισχύσουν αδύναμους μυς ή να βοηθήσουν στην ανακούφιση καταπονημένων ιστών.


Άκης Καραμποΐκης, Καθηγητής φυσικής αγωγής με ειδικότητα κολύμβησης και εξειδίκευση aqua fitness και baby swimming

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial