Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Διατροφή Ενημέρωση

Σπάσε 8 diet rules, χωρίς τύψεις

Τόσοι κανόνες για το τι δεν πρέπει να φας, πότε δεν πρέπει να φας και που δεν πρέπει να φας! Σε έπιασε πονοκέφαλος! Τι και αν μπορείς να χάσεις βάρος και χωρίς αυτούς; Μπορείς ακόμα να απολαμβάνεις το φαγητό σου και να χάσεις τα περιττά κιλά χωρίς τόσες απαγορεύσεις.

1.Μη τρως κόκκινο κρέας

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στα να απολαύσεις τη μπριζόλα σου ή το μπιφτέκι σου. Το κόκκινο κρέας σου παρέχει πρωτεΐνη, αυξάνοντας το χρόνο πέψης της σε σύγκριση με τα φρούτα και τα λαχανικά. Έτσι αργείς να πεινάσεις.

Περιόρισε κομμάτια κρέατος που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και προτίμησε φιλέτα ή άπαχες περιοχές του κρέατος.

2.Mη τρως μετά τις 8 μ.μ.

Το να παραλείπεις το απογευματινό σου σνακ ή το βραδινό σου μπορεί εύκολα να είναι η συνταγή της καταστροφής. Ο μεταβολισμός σου θα απορρυθμιστεί αν είσαι νηστικός από τις 8 π.μ. ως τις 8 μ.μ.

Το σώμα σου δεν κρατά ρολόι για να ελέγξει το πότε θα πεινάσει και ούτε πρέπει και εσύ. Έχε υπόψιν σου ότι αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις συνήθεια το να τρως αργά και να πηγαίνεις κατευθείαν για ύπνο – να αφήνεις μια /δυο ώρες κενό ανάμεσα τους.

3.Μην υποκύπτεις στις λιγούρες

Το να προσπαθήσεις να λες όχι σε κάθε σου λιγούρα θα σε οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη τρέλα. Από την άλλη, δεν πρέπει να αφήσεις τις λιγούρες σου να πάρουν τον έλεγχο από σένα στο πόσο θα τρως. Για αυτό; Δώσε στο σώμα σου τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να υποστηρίξουν τη λειτουργία του ανά 3 – 4 ώρες και ταυτόχρονα θα προλάβεις και τις λιγούρες.

Καθώς στη συνέχεια οι λιγούρες σου θα μειώνονται, δε θα είναι κακό να υποκύπτεις μια στο τόσο. Ίσα ίσα η ψυχολογία σου θα σε ευχαριστεί για το δώρο που της έκανες. Θα παρατηρήσεις ακόμα πώς όσο πιο συχνά γυμνάζεσαι και τρως τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας τόσο οι λιγούρες σου θα αλλάζουν. Μπορεί να φτάσεις να λαχταράς ένα μήλο, μια φέτα τυρί ή 1 φλιτζάνι φρούτα.

Αν πάλι η σοκολάτα είναι αυτό που αναζητάς, πάρε μια μπουκιά και δώσε στο φίλο σου την υπόλοιπη. Αν δε τη βλέπεις μπροστά σου, θα βγει και από το μυαλό σου.

4.Μη τρως ψωμί

Δεν είναι όλα τα ψωμιά ισοδύναμα, όπως και «σατανικά». Λευκό ψωμί, ψωμί πλούσιο σε αλεύρι ολικής αλέσεως και δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να είναι καλή πηγή ενέργειας και φυτικών ινών. Όπως η πρωτεΐνη, τα δημητριακά ολικής αλέσεως χρειάζονται περισσότερη ώρα για να μεταβολιστούν και συνεπώς παραμένεις χορτασμένος για περισσότερη ώρα.

5.Μη τρως λίπος

Γεγονός: Το καλά λιπαρά προάγουν την απώλεια βάρους. Τι είναι όμως τα καλά λιπαρά; Τα Ω – 3 λιπαρά οξέα είναι εξαιρετική πηγή. Μπορείς να τα βρεις στο σολομό, στα καρύδια και στο λιναρόσπορο. Τέτοια λιπαρά είναι απαραίτητα για να βοηθήσουν τον οργανισμό να απορροφήσει θρεπτικά συστατικά όπως είναι η βιταμίνη Α.

Μάθε ποια είναι τα καλά λιπαρά και που θα τα βρεις και νιώσε τέλεια σπάζοντας τον κανόνα 0% λιπαρά.

6.Μη φας εκτός σπιτιού.

Είσαι σε δίλλημα αν πρέπει ή όχι να φας εκτός σπιτιού; Το φαγητό εκτός σπιτιού μπορεί αν το χρησιμοποιήσεις έξυπνα να σου δώσει όλα τα θρεπτικά συστατικά ου χρειάζεσαι.

Προφανώς, για τα παραπάνω δε σου συστήνω να παραγγείλεις πατάτες τηγανητές ή διπλό burger. Όμως, μπορείς να διαλέξεις κάποια σαλάτα με προσοχή στο ντρέσινγκ και άλλες υγιεινές επιλογές που μπορείς να βρεις στον κατάλογο ως εναλλακτικές επιλογές των υπόλοιπων υψηλών σε θερμίδες και λίπος που θα συναντήσεις.

7.Μη πιεις μπύρα.

Ω ναι ήξερα πώς αυτό θα σου άρεσε.

Αν σου αρέσει να απολαμβάνεις τη μπύρα, δε χρειάζεται να μην την απολαύσεις. Μπορείς αν υποκύπτεις ελεγχόμενα, οι πιθανότητες να νιώσεις ικανοποιημένος και να μη το παρακάνεις είναι πάρα πολλές. Το να απολαύσεις μια μπύρα, δεν πρόκειται να σου χαλάσει τη δίαιτα. 2 ή 3 light μπύρες, αν και έχουν λιγότερες θερμίδες ανά μπουκάλι, θα σου δώσουν περισσότερες θερμίδες από ένα ποτό.

8.Μη τρως τυποποιημένα σνακ των 100 θερμίδων

H αλήθεια είναι ότι τέτοια σνακ μπορεί να είναι παραπλανητικά.

Επειδή η συσκευασία μπορεί να λέει «100 θερμίδες», αυτό δε σημαίνει ότι είναι καλό για σένα. Στην πραγματικότητα, πολλά από αυτά είναι φορτωμένα με την ίδια ποσότητα σε σάκχαρα, λίπος και τεχνητά συστατικά που προσδίδουν γεύση. Αντί να υποκύψεις λοιπόν σε κάποιο από αυτά τα έτοιμα σνακ, να φτιάξεις το δικό σου.

Μήλο με φυστικοβούτυρο, μερικά κράκερς και λίγο τυρί μπορεί να είναι πολύ πιο πρακτικά και υγιεινά σε σχέση με τα έτοιμα σνακ των 100 θερμίδων.


Πηγή: active.com

Επιμέλεια: Μαρία Μεντζέλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή, Τηλέφωνο: 6984515475, E-mail: maria.mentzelou@hotmail.com

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial