Διατροφή Ενημέρωση Υγεία

True facts για την ενυδάτωση

Γιατί έχει σημασία

Για να μείνεις ενυδατωμένος, είναι σημαντικό να αντικαταστήσεις το νερό που χάνεται με την αναπνοή, την εφίδρωση και – εμμ – στην τουαλέτα. Το νερό το χρειαζόμαστε για να ‘ξεπλύνει’ τις τοξίνες, να μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στο σώμα και να προστατεύσει ευαίσθητους ιστούς όπως η μύτη και το στόμα. Βέβαια, δεν είναι ίδιες όλων οι ανάγκες για ενυδάτωση. Η ηλικία, το κλίμα, η φυσική δραστηριότητα και η ασθένεια μπορούν όλα να επηρεάσουν τις ημερήσιες ανάγκες, σε διαφορετικό βαθμό.

Οι μελέτες δείχνουν πως οι περισσότεροι έχουν ως δείκτη των αναγκών τους σε νερό τη δίψα και πιστεύουν ότι περισσότερο νερό χρειάζεται μόνο όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία. Μην πλανάσαι, και όταν ασκείσαι πρέπει να πιεις 1 – 2 ποτήρια πριν και πρόσθεσε 1/2 – 1 ποτήρι κάθε 15 – 20 λεπτά. Μετά την προπόνηση, συνέχισε να αναπληρώνεις το χαμένο νερό και τους ηλεκτρολύτες – που σημαίνει περίπου 500 ml ανά κιλό που χάθηκε κατά τη διάρκεια της προπόνησης).

Tip: Όταν δεν είσαι σίγουρος για τα επίπεδα υδάτωσης τσέκαρε το χρώμα των ούρων σου.

Λόγοι που δε φανταζόσουν για να πιεις νερό

1.Ισορροπία υγρών: Το 60% του σώματος αποτελείται από νερό. Το να πιεις αρκετό νερό διατηρεί την ισορροπία των υγρών που παίζει ρόλο στη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, την πέψη των τροφών και άλλα.

2.Έλεγχος θερμίδων: Ξέχνα τα ”κόλπα” για να χάσεις βάρος – το να πιεις νερό θα μπορούσε επίσης να σε βοηθήσει. Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν τη σύνδεση μεταξύ κατανάλωσης νερού και απώλειας βάρους. Το μυστικό; Το νερό απλά βοηθάει τους ανθρώπους να νιώθουν χορτάτους και σαν αποτέλεσμα να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες.

3.Καύσιμο μυών: Ο ιδρώτας την ώρα του workout σου προκαλούν τους μύες σου να χάσουν νερό. Όταν όμως οι μύες σου έχουν αρκετό νερό, κουράζονται. Για έξτρα ενέργεια, δοκίμασε να πιεις λίγο νερό για να βγάλεις τις τελευταίες επαναλήψεις στα squats.

4.Καθαρότερο δέρμα: Συγκεκριμένες τοξίνες στο σώμα σου μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή, με συνέπεια κλειστούς πόρους και την ακμή. Το νερό βοηθά στην αποβολή τους.

5.Λειτουργία νεφρών: Τα νεφρά επεξεργάζονται 227 λίτρα αίματος καθημερινά, εξετάζουν λεπτομερώς τα απόβλητα και μεταφέρουν τα ούρα στην ουροδόχο κύστη. Ωστόσο, τα νεφρά χρειάζονται αρκετά υγρά για να καθαρίσουν ό, τι δεν χρειαζόμαστε στο σώμα. Ας πιούμε γι’ αυτό!

6.Τόνωση παραγωγικότητας: Αν θες πραγματικά να είσαι συγκεντρωμένος, ένα ποτήρι νερό θα μπορούσε να σε βοηθήσει, όπως και να είσαι σε εγρήγορση και αναζωογονημένος.

7.Διώχνει την κούραση: Εκτός από τον καφέ, το νερό μπορεί να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις τα κουρασμένα μάτια. Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα αφυδάτωσης είναι η κόπωση. Ένας ακόμα λόγος για μια μεγάλη γουλιά, ε;!

8.Δίπλα σου στο hangover: Αν μερικά ποτάκια παραπάνω βγάζουν προς τα έξω τον καλύτερο εαυτό σου, μη ξεχνάς ότι μπορείς να αποφύγεις το hangover με ένα ποτήρι νερό πάντα δίπλα για να μένεις ενυδατωμένος.

9.Προλαμβάνει τον πόνο: Λίγο νερό μπορεί να σε κάνει να πας πιο μακριά. Πόνοι στις αρθρώσεις, μυϊκές κράμπες και διάστρεμμα μπορούν να συμβούν αν το σώμα σου είναι αφυδατωμένο.

10.Διατηρεί τη ροή: Κανένας δε θέλει να είναι αντιμέτωπος με γαστρεντερικές διαταραχές. Ευτυχώς, αν πίνεις αρκετό νερό πηγαίνουν στο κόλον, πράγμα που κάνει τα πράγματα πιο ομαλά.

Διάβασε τη συνέχεια εδώ.

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial