Ευεξία Υγεία

Με ποια τρόφιμα θα κρατήσεις τις αλλεργίες μακριά;

Αυτά τα ‘triggers’ από τρόφιμα μπορεί να είναι οι ένοχοι πίσω από τα ανεξήγητα συμπτώματά σου!

Η ευαισθησία σε τροφές και οι αλλεργίες που προκαλούνται από φαγητά, μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Τα συμπτώματα μπορεί να διαφέρουν, να έχουν ένα εύρος από πονοκεφάλους έως αέρια και, συχνά, δεν εμφανίζονται καν, περνώντας μέχρι και μία και δύο μέρες από τότε που το έφαγες. Ο Woodson Merrell, MD, λέει ότι, για πολλούς ανθρώπους, συγκεκριμένα φαγητά μπορούν να πυροδοτήσουν μερικά κακά συμπτώματα. ‘Οποιοσδήποτε βιώνει συμπτώματα που θα τα χαρακτήριζε συχνά, χρόνια, ή καθημερινά, θα έπρεπε να σκεφτεί στα σοβαρά αν οι τροφές που καταναλώνει συχνά ή καθημερινά μπορεί να συμβάλλουν στο πρόβλημα’.

Εδώ είναι μια λίστα με τα φαγητά που μπορεί συχνά να σου προκαλέσουν αντίστροφες αντιδράσεις.

Trigger #1: Σιτάρι

Το σιτάρι, και ακόμα ειδικότερα, η γλουτένη, είναι ένα τοπ hot θέμα αυτές τις ημέρες. Ο Merrell αποδίδει αυτόν τον ξαφνικό χαμό για την τοξικότητα της γλουτένης στην αλλαγή του τρόπου που οι αγρότες καλλιεργούν το σιτάρι. ‘Το μοντέρνο σιτάρι που τρώμε σήμερα είναι στην πραγματικότητα ένα υβριδοποιημένο τρόφιμο που περιέχει δεκάδες υδατάνθρακες και πρωτεϊνικά μόρια που είναι νέα στο ανθρώπινο σώμα, ενώ λέει ότι οι τροφές ολικής άλεσης μπορεί να είναι υγιεινή επιλογή γι’ αυτούς που τις ανέχονται. Αν είσαι ευαίσθητος σε αυτές, ωστόσο, μπορεί να κάνουν την υγεία σου μα καταρρεύσει. Αν έχεις κοιλιοκάκη (δυσαπορρόφηση γλουτένης),  η επένδυση του λεπτού εντέρου σου καταστρέφεται με την έκθεση σε γλουτένη. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν στομαχικές διαταραχές, χρόνια διάρροια, αέρια, φούσκωμα, κόπωση, πόνο στα οστά ή στις αρθρώσεις, ευερεθιστότητα ή πονοκεφάλους. Είναι επίσης πιθανό να εμφανιστείς αρνητικός στην κοιλιοκάκη, αλλά ακόμα να έχεις ευαισθησία στη γλουτένη’.

Trigger #2: Μαγιά

Ένα ακόμα πρόβλημα με το ψωμί μπορεί να είναι η μαγιά. Οι αλλεργίες στη μαγιά μπορεί να είναι και στα στερεά (ψωμί) και στα υγρά (μπύρα) φαγητά που την περιέχουν. Όταν τσεκάρεις τις ετικέτες των συστατικών, ψάξε για ‘αυτολυμένη’ ή ‘υδρολυμένη’ μαγιά. Ένας υπέροχος τρόπος να αποφύγεις τη μαγιά, αλλά να τρως ψωμί, είναι να αγοράζεις προιόντα που είναι ζυμωμένα με μαγειρική σόδα, αντί για μαγιά. Άλλοι ύπουλοι ένοχοι που περιέχουν μαγιά είναι το ξύδι, η σάλτσα σόγιας, τα τουρσιά, το τυρί και τα μανιτάρια. Τα συμπτώματα από την έκθεση σε μαγιά μπορεί να είναι αρκετά γενικά και περιλαμβάνουν κόπωση, κεφαλαλγία, μυϊκούς πόνους, ευερέθιστο έντερο και εξανθήματα.

Trigger #3: Γαλακτοκομικά

Οι εκτιμήσεις λένε περίπου ότι το 90% των Ασιατών, το 75% των Αφροαμερικανών, το 60% των Ανατολικών Ευρωπαίων και το 40% των Βορειοευρωπαίων έχουν κάποια ευαισθησία στα γαλακτοκομικά. Η ευαισθησία στα γαλακτοκομικά προϊόντα προκαλείται είτε από τη λακτόζη (ζάχαρη του γάλακτος) είτε από την καζεΐνη (πρωτεΐνη). Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ναυτία, κοιλιακό άλγος και κράμπες, φούσκωμα και μετεωρισμό. Παρόλο που είναι γενικά αρκετά εύκολο να εντοπιστούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα (βρίσκονται στο τμήμα γαλακτοκομικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ), είναι σημαντικό επίσης να ελέγξεις και τους καταλόγους συστατικών των προϊόντων κρέατος για καζεΐνη.

Διάβασε τη συνέχεια εδώ.

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial