X-treme Stores
Αρχική Γυμναστική Διατροφή Υγεία Lifestyle Βίντεο Events Επικοινωνία
RunningNews.gr - Τα παντα για το τρέξιμο No Pain Just Gain
24 Φεβ 14 ← πίσω

Η ουσία κουερσετίνη ενισχύει την αντοχή στη διάρκεια της προπόνησης

Η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική ουσία κουερσετίνη, ενισχύει την αντοχή στη διάρκεια της προπόνησης.


Ο Δρ Μαρκ Ντέιβις και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνα έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 12 φοιτητές κολεγίου με καλή φυσική κατάσταση, που όμως δεν αθλούνταν τακτικά. Τους χορήγησαν για επτά ημέρες συμπληρώματα κουερσετίνης, τα οποία φάνηκαν να ενισχύουν την αντοχή κατά την γυμναστική, συγκριτικά με όμοια επταήμερη περίοδο χωρίς το συμπλήρωμα.

Η κουερσετίνη, συστατικό που αφθονεί στα κόκκινα μήλα, τα κόκκινα κρεμμύδια, το μπρόκολο, τα λάχανα, τα μούρα, το πράσινο και μαύρο τσάι, πιστεύεται ότι έχει πολλαπλές αντι-φλεγμονώδεις και κυτταρο-ενεργητικές ιδιότητες, που ωφελούν την υγεία.


Ωστόσο οι περισσότερες παλαιότερες έρευνες είχαν γίνει σε πειραματόζωα.


Για να μελετήσουν εκ νέου κατά πόσο τα συμπληρώματα κουερσετίνης ωφελούν την παραγωγή ενέργειας στους ανθρώπους, οι επιστήμονες συγκρότησαν δείγμα επτά ανδρών και πέντε γυναικών, κατά μέσο όρο 23 ετών, για να συμμετέχουν σε μελέτη διασταύρωσης.


Στην αρχή, οι ερευνητές μέτρησαν την μέγιστη εισπνοή οξυγόνου και τον αριθμό των λεπτών που μπορούσαν οι εθελοντές να κάνουν στατικό ποδήλατο.


Για επτά ημέρες, οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν το κανονικό τους διατροφικό πρόγραμμα και άσκησης, αλλά έπιναν χυμό πορτοκάλι και εικονικό συμπλήρωμα διατροφή, δύο φορές την ημέρα. Για άλλες επτά ημέρες, οι συμμετέχοντες έπιναν χυμό πορτοκάλι που περιείχε 500 mg κουερσετίνη.


Οι επιστήμονες μέτρησαν εκ νέου την μέγιστη εισπνοή οξυγόνου των εθελοντών καθώς και την αντοχή τους κατά την διάρκεια της γυμναστικής.


Η διαδικασία αυτή επαναλαμβανόταν μετά την επταήμερη περίοδο που οι συμμετέχοντες έπιναν ίδιο σε εμφάνιση και γεύση χυμό πορτοκάλι χωρίς κουερσετίνη.


Συγκριτικά με τις ημέρες χωρίς το συμπλήρωμα διατροφής, η περίοδος με το συμπλήρωμα κουερσετίνης σχετίστηκε με μέτρια (σχεδόν 4%) αύξηση της μέγιστης εισπνοής οξυγόνου. Επίσης σχετίστηκε με 13% αύξηση του χρόνου ποδηλασία πριν οι εθελοντές δηλώσουν ότι ήταν πολύ κουρασμένοι και δεν μπορούσαν να συνεχίσουν άλλο.


Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι η κουερσετίνη είναι σημαντική στην ανακούφιση της κόπωσης που κάνει τα άτομα να νιώθουν νωθρότητα.


Αν και μελλοντικές μελέτες επιβεβαιώσουν τα παρόντα στοιχεία, το συμπλήρωμα κουερσετίνης μπορεί να γίνει ωφέλιμο ενισχυτικό της αντοχής για τους αθλητές και τους λάτρεις της γυμναστικής.


dietplus.gr

Σχόλια αναγνωστών
Διαβάστε περισσότερα επίκαιρα θέματα
20 Δεκ 14 - Υγεία - Ενημέρωση Τι μας συμβαίνει μετά τα 45;
19 Δεκ 14 - Γυμναστική - Εξοπλισμός Πως να επιλέξω ηλεκτρικό διάδρομο;
19 Δεκ 14 - Γυμναστική - Προπόνηση Τρέξιμο σε Ανώμαλο έδαφος
18 Δεκ 14 - Γυμναστική - Δραστηριότητες Γιατί η χειμερινή κολύμβηση κάνει καλό στην υγεία;
Nutrinews Garmin vivofit




Lionakis Personal
Events


www.FitnessPulse.gr - Ο παλμός του fitness χτυπάει εδώ - Γυμναστική, Διατροφή, Υγεία, Lifestyle
Επικοινωνήστε μαζί μας για οτιδήποτε σχετικο με fitness στο info [at] fitnesspulse [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - trinews.gr - CyclingNews.gr - CoachingServices - duathlon.gr - Nutrition News