Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Ευεξία Υγεία

Το στρες επηρεάζει την απόδοση;

Το άγχος έχει σοβαρές επιδράσεις στο σώμα και μπορεί να σου προκαλέσει πρόβλημα και στη γυμναστική με διάφορους τρόπους.

Υπάρχουν 2 τύποι στρεσογόνων παραγόντων που επηρεάζουν το νευρικό σύστημα. Οι θετικοί παράγοντες, όπως το ‘άγχος’ που έχεις όταν κυνηγάς έναν στόχο ή όταν προσπαθείς να ολοκληρώσεις μια δύσκολη προπόνηση, έχουν ‘προπονητική επίδραση’ στο σώμα σου, οπότε με αυτός τον τρόπο δυναμώνεις και αντιμετωπίζεις καλύτερα μελλοντικές καταστάσεις. Οι αρνητικοί στρεσογόνοι παράγοντες, όπως το να αντιμετωπίζεις ένα πολύ πιεστικό deadline ή να περιτριγυρίζεσαι από τοξικές σχέσεις, μπορεί να ερεθίσει το ‘κεντρικό νευρικό σύστημα που κυριαρχείται από το συμπαθητικό σύστημα’ (αντίδραση πάλης-ή-φυγής).

Όταν ασκείσαι, είτε κάνεις καρδιαναπνευστική προπόνηση είτε βάρη, το νευρικό σου σύστημα επιβαρύνεται. Όσο πιο συχνά ασκείσαι, τόσο πιο εύκολα κατορθώνει το σώμα σου τελικά να κυριαρχείται από το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα (ξεκούραση και χώνεψη). Όταν ‘είσαι στην τσίτα’, το νευρικό σου σύστημα επιβαρύνεται διπλά και δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα στην άσκηση. Αν έχεις προσπαθήσει να κάνεις προπόνηση έπειτα από πολύ άγχος ή μεγάλη αυπνία, θα καταλαβαίνεις τι εννοούμε. Όλα φαίνονται πιο βαριά και δύσκολα.Δυστυχώς, δεν γίνεται να είσαι όλη μέρα με ‘χάλια τα νεύρα’ και κακό άγχος και να περιμένεις ότι με το που μπεις στην προπόνηση τα πράγματα θα βελτιωθούν. Η συνεχής έκκριση αδρεναλίνης στο σώμα έχει ως αποτέλεσμα την υποβίβαση των προσπαθειών σου στην προπόνηση, με αποτέλεσμα να σε κάνει να αισθάνεσαι σε λήθαργο, να μην μπορείς να ανέβεις παραπάνω επίπεδο, αλλά και να βάζεις βάρος.

Η συγκέντρωσή σου περιορίζεται πάντα σε αυτό που σε στρεσσάρει περισσότερο, οπότε αν δεν έχεις το μυαλό σου στο να σταθεροποιήσεις πχ. τους μύες που πρέπει για να μην τραυματιστείς, λογικά κάτι θα συμβεί κάποια στιγμή. Όταν έχεις υπερβολικό άγχος, δεν μπορείς να σηκώσεις τα βαριά κιλά που θα σήκωνες σε νορμάλ περιστάσεις ούτε να τρέξεις τόσο καλά όσο θα μπορούσες. Σε περιπτώσεις που είσαι ‘εντελώς αλλού’, ριψοκινδυνεύεις θλάσεις, διαστρέμματα και άλλα.

Διάβασε τη συνέχεια εδώ.

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial