Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Τραυματισμοί Υγεία

Μάθε τα πάντα για τις θλάσεις οπίσθιων μηριαίων

Οι δρομείς συχνά παραμελούν τους οπίσθιους μηριαίους τους, μέχρι αυτοί να απαιτήσουν… ενδιαφέρον! Ένας τραυματισμός στον μηριαίο δικέφαλο, για παράδειγμα, συμβαίνει κατά τη διάρκεια δυναμικών δρομικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν σπριντ, άλματα και απότομα ξεκινήματα και σταματήματα. Άλλοι υπαίτιοι είναι η υπέρχρηση και οι μυϊκές ανισορροπίες.

Συνηθίζεις να λες ‘δικέφαλος’, αλλά το πίσω μέρος του μηρού σου αποτελείται ουσιαστικά από μία ομάδα μυών και τενόντων που διαπερνάνε το πίσω μέρος του μηρού, από τη λεκάνη μέχρι το γόνατο. Η δουλειά τους είναι να επιτρέπουν στο γόνατο να κινηθεί. Δεδομένου ότι η ομάδα μυών εκτείνεται από το ισχίο στο γόνατο, οι οπίσθιοι μηριαίοι  ανταποκρίνονται στις δυνάμεις από πάνω προς τα κάτω της μυϊκής αλυσίδας. Ο τραυματισμός συμβαίνει όταν ένας από τους μυς ή τους τένοντες υπερφορτωθεί.Συμπτώματα τραυματισμού των οπίσθιων μηριαίων

Ο πόνος είναι το νούμερο ένα σύμπτωμα του τραυματισμού στο μηριαίο δικέφαλο και έχει ένα εύρος ‘μπορώ να την παλέψω με αυτό’ μέχρι ‘δεν μπορώ να περπατήσω’. Στην πραγματικότητα, πολλοί δρομείς προσπαθούν να τρέξουν στα αρχικά στάδια του πόνου, γιατί ίσως δεν είναι πολύ μεγάλος. Αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό να διευθετήσεις τον πόνο πριν χειροτερέψουν τα πράγματα. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Ξαφνικός πόνος κατά τη διάρκεια άσκησης.
  • Πόνος στη μέση, στα οπίσθια ή στο μηρό
  • Πρήξιμο
  • Μώλωπες

Αιτίες πρόκλησης τραυματισμού

Η απουσία προθέρμανσης πριν το τρέξιμο, οι μυϊκές ανισορροπίες (που συνήθως προϋπάρχουν) και η έλλειψη κινητικότητας, όλα αυτά συμβάλλουν στο να συμβούν τραυματισμοί στους οπίσθιους μηριαίους, με συχνότερο τον μηριαίο δικέφαλο.

Το να πηγαίνεις κατευθείαν από το αμάξι ή το γραφείο σε ένα γρήγορο τέμπο τρεξίματος, αυτό επιβαρύνει μύες που δεν έχουν προετοιμαστεί για άσκηση, ρισκάροντας το να πάθουν κάποιο τράβηγμα ή/και θλάση. Αν υπάρχει ήδη απουσία καλής κινητικότητας κι ευλυγισίας (πχ. αν δεν μπορείς να φτάσεις τα δάχτυλα του ποδιού σου), το ξαφνικό φορτίο, όπως επίσης τα ξαφνικά σταματήματα και ξεκινήματα, προσθέτουν επιπλέον ένταση στους σφιχτούς μύες. Ακόμα και με μυϊκές ανισορροπίες, το σώμα σου θα κάνει αντισταθμίσεις για να ‘βγάλει τη δουλειά’.Ωστόσο, αυτές οι βραχυπρόθεσμες αντισταθμίσεις μπορούν  να οδηγήσουν σε μακροχρόνιους τραυματισμούς. Αν οι γλουτοί είναι αδύναμοι, οι οπίσθιοι μηριαίοι θα επωμιστούν όλο το φορτίο. Και, σε περίπτωση που οι τετρακέφαλοι είναι πιο ανεπτυγμένοι και δυνατοί από τους οπίσθιους μηριαίους, όχι μόνο κάνουν δυσανάλογη δουλειά, αλλά μπορούν επίσης να τραβάνε τη λεκάνη μπροστά, κάτι το οποίο σφίγγει ακόμα περισσότερο τους οπίσθιους.

Διάβασε τη συνέχεια εδώ.

Μοιραστείτε το με φίλους:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial